شرکت فناوری اطلاعات ناواکو

گزارش گردهمایی دفاتر استانی ناواکو


برگزاری اولین گردهمایی سرپرستان و کارشناسان دفاتر استانی ناواکو


اولین گردهمایی سرپرستان و کارشناسان 31 دفتر استانی شرکت فناوری اطلاعات ناواکو در تاریخ 9/6/1396 در محل سالن اجتماعات گروه مالی بانک مسکن برگزار شد.

در این گردهمایی که با حضور ابوالقاسم رحیمی انارکی و جعفر آقاملائی اعضاء هیأت مدیره بانک مسکن، حمید بنائیان مدیرعامل، اعضاء هیات مدیره، معاونین و مدیران شرکت ناواکو برگزار گردید، علاوه بر تبادل نظر و تجربیات، سیاستهای بانک مسکن و شرکت ناواکو در توسعه و گسترش فعالیت دفاتر استانی ناواکو تشریح شد.

ابوالقاسم رحیمی انارکی در افتتاحیه این گردهمایی، ضمن تقدیر از خدمات شایسته شرکت ناواکو در حوزه فناوری اطلاعات و با اشاره به گسترش دامنه فعالیت های این شرکت، در عین حال به تشریح برنامه های آتی و انتظارات بانک مسکن از این شرکت پرداخت و گفت: سیاست راهبردی بانک مسکن این است که با وجود ناواکو و دفاتر استانی که طی دو سال اخیر در تمام استان ها راه اندازی کرده است، به مرور تمام سرویس های خدماتی و پشتیبانی از تجهیزات شعب بانک در سراسر کشور را به این شرکت بسپارد که برای این منظور لازم است ناواکو در مسیر ارتقاء کیفیت خدمات گام بردارد.

وی پشتیبانی از تجهیزات سخت افزاری شبکه بانکی و تامین و پشتیبانی تجهیزات UPS در بانک مسکن را یکی از خدماتی برشمرد که همواره قراردادهایی با ارقام سنگین به خود اختصاص می دهد و ابراز امیدواری کرد ناواکو در برنامه های توسعه آتی خود به مرحله ای برسد که این مسوولیت را به صورت تمام و کمال بر عهده بگیرد.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن با اشاره به این که در حال حاضر مسوولیت تجهیز و پشتیبانی دستگاه های پوز بانک مسکن و همچنین کیوسک های بانکی بر عهده ناواکو است، خواستار توسعه دامنه این فعالیت به منظور پذیرش مسوولیت دستگاه های خودپرداز بانک مسکن شد و افزود: این اقدامات منوط به ارتقاء کیفیت خدمات در دفاتر استانی ناواکو است.

وی از بررسی و رتبه بندی دفاتر استانی ناواکو توسط بانک مسکن به منظور سنجش کیفیت خدمات در آینده نزدیک خبر داد.

رحیمی انارکی با بیان اینکه بانک مسکن انتظار دارد ناواکو در آینده علاوه بر خدماتی که به این بانک ارائه می کند، به سایر بانک ها نیز سرویس دهد، توسعه ظرفیت این شرکت را ضروری دانست و افزود: تجربه ثابت کرده که شرکت هایی که به طور کامل به یک نهاد دولتی وابسته هستند، نمی توانند چندان موفق باشند؛ چرا که ممکن است مقرراتی وضع شود که واگذاری کار به این شرکت ها را محدود کند؛ به ویژه با توجه به تاکید زیادی که بر حمایت از بخش خصوصی وجود دارد. بنابراین آینده نگری لازم است و نباید به دامنه فعالیت هایی که بانک مسکن اکنون به ناواکو واگذار می کند، بسنده شود.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن در بخش دیگر سخنان خود به مسوولیت گسترده ای که ظرف امسال و سال آینده بر عهده ناواکو است اشاره کرد و گفت: موضوع بانکداری متمرکز (Core Banking) از برنامه های مهم بانک مسکن است که برای ارائه خدمات در این بخش، ناواکو 1.5 سال فرصت دارد و از این رو باید با یک برنامه ریزی دقیق و چابک این پروژه را پیش ببرد. بانک مسکن نیز حداکثر همکاری را در این بخش با شرکت ناواکو خواهد داشت و با توجه به تصویب هیأت مدیره، مقرر شد ساختمان شماره سه بانک مسکن به این پروژه اختصاص یابد.

وی از تشکیل کمیته راهبری پروژه بانکداری متمرکز در بانک مسکن خبر داد و گفت: به زودی جلسه اول این کمیته برای اتخاذ تصمیمات کلان در راستای تسهیل مسیر اجرای این پروژه برگزار خواهد شد.

در انتها رحیمی انارکی پیشنهاد داد: ناواکو ذیل برنامه پنج ساله بانک مسکن که اکنون بر اساس سند چشم انداز 1400 بانک در حال تدوین است، یک برنامه پنج ساله برای خود تهیه کند که در قالب آن، برنامه های توسعه آتی شرکت با دقت هدف گذاری و مسیر تحقق آن مشخص شود؛ ضمن اینکه ذیل این برنامه باید برای دفاتر استانی نیز به طریق مشابه برنامه ریزی شود.

حمید بنائیان مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ناواکو نیز از توسعه ماموریت‌ها و فعالیت‌های این شرکت ظرف چند ماه آینده خبر داد و آگاهی بخشی، امنیت سرویس و توسعه ارتباط با مشتریان را سه حوزه کاری کلان و مهم این شرکت برشمرد و بر ضرورت اهتمام به ارتقاء کیفیت خدمات در این حوزه‌ها تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ناواکو برای نخستین بار تجهیز و پشتیبانی کیوسک‌های بانکی در سراسر کشور را بر عهده گرفته است، گفت: طبعا گشایش سرفصل‌های جدید کاری ملاحظاتی دارد که هم در ستاد و هم در دفاتر استانی شرکت باید به آنها توجه شود.

بنائیان با تاکید بر اینکه «کمی‌گرایی» و گسترده‌شدن زمینه فعالیت‌های ناواکو نباید ما را از «کیفیت» غافل کند، به الزاماتی که در زمینه امنیت در ارتباطات و نیز امنیت دستگاه‌های پوز بانکی در شبکه پذیرندگی وجود دارد اشاره کرد و ضمن با اهمیت خواندن این الزامات، تاکید کرد: ناواکو امانت‌دار بانک مسکن در حوزه خدمات است و از این رو باید در چارچوب فعالیت‌های شرکت، ارائه آموزش‌های امنیتی صحیح به پذیرندگان دستگاه‌های کارت‌خوان بانک مسکن را با جدیت دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت ناواکو مسوولیت آموزش میدانی و نیز حراست و حفاظت از خدمات پرداخت از طریق درگاه پرداخت بانک مسکن در شبکه پذیرندگان دستگاه‌های پوز این بانک را بر عهده دارد، هشدار داد: گاهی غفلت از ارائه آموزش‌های کامل به پذیرندگان می‌تواند یک شرکت را به طور کلی از گردونه فعالیت خارج کند.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ناواکو در ادامه، با اشاره به اهمیت موضوع «ارتباط با مشتریان»، گفت: همکاران ناواکو در همه استان‌ها باید به دانش بازاریابی خدمات بانکی تجهیز شوند و در زمانی که برای ارائه خدمات یا سرویس‌های فنی به پذیرندگان مراجعه می‌کنند، به نحوی با آنها تعامل کنند که به وفاداری مشتریان شبکه پذیرندگی بانک مسکن منجر شود.

بنائیان یادآور شد: بانک مسکن یک بانک تجاری نبوده و یک بانک تخصصی درحوزه مسکن است. طبعا ادبیات و شکل بازاریابی در بانک‌های تجاری با این بانک متفاوت است، بنابراین بدنه نیروهای ناواکو باید از این دانش برخوردار باشند.

وی خواستار تنظیم برنامه مدون در خصوص ارتباط با مشتریان در دفاتر استانی شد و تاکید کرد: بانک مسکن مسوولیت بازاریابی برای افزایش اعضاء شبکه پذیرندگی را بر عهده دارد اما در عرصه سرویس‌دهی، شرکت ناواکو باید از عهده ایجاد وفاداری مشتریان بر بیاید. از این رو تنظیم برنامه عملیاتی دقیق در این زمینه ضروری بوده و نتایج اجرایی این برنامه‌ها نیز هر سه ماه یکبار پایش می‌شود.

بنائیان با اشاره به توسعه فعالیت‌های شرکت ناواکو در ماه‌های آتی، گفت: اشراف عملیاتی کامل به کلیه نرم‌افزارها و سرویس‌های جدید یکی از اولویت‌های دفاتر استانی در حوزه اجرایی است.

به گفته وی، راه‌اندازی دو سرویس «M-Pose» و «PC-Pose» گام بعدی برنامه‌های ناواکو در توسعه حوزه پرداخت است که مقدمات آن انجام شده و خدمات بانکی در قالب این دو سرویس آماده ارائه به مشتریان می باشد.

لازم به ذکر است در این گردهمایی با هدف افزایش دانش و ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات، دو کارگاه "امنیت در فضای تبادل اطلاعات" و "نظام مدیریت ارتباط با مشتری" برگزار شد.

همچنین براساس ارزیابی عملکرد دفاتر استانی، از سرپرستان و همکاران دفاتر استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و فارس به عنوان سه استان برگزیده در حوزه ارائه خدمات نیز تقدیر به عمل آمد.


گزارش تصویری گردهمایی دفاتر استانی. دانلود فایل